King of the Jungle

King of the Jungle

De opdracht

Tijdens een project in het tweede jaar van de opleiding Communicatie & Multimedia Design kregen wij een opdracht van Jungle Minds, een Full Service Agency bureau uit Amsterdam. De opdracht stond in het teken van Context Aware Mobile Design.

Samen met Amy Goris en Ayleen Koeleman ben ik de uitdaging aan gegaan om een app te ontwerpen voor de werknemers van Jungle Minds. De werknemers van Jungle Minds hadden een Fitbit gekregen als kerstcadeau en Jungle Minds wilde graag een app waarmee je deze Fitbit kan verbinden en samen gezond kan blijven op kantoor.

Een Fitbit is een activity tracker en houdt je stappen bij, hoeveel je slaapt, hoeveel calorieën je verbrandt, welke afstanden je aflegt en nog veel meer. De werknemers van Jungle Minds gebruikten de Fitbit helaas niet zoveel. Aan ons de taak een applicatie te ontwerpen waardoor de werknemers de Fitbit meer gaan gebruiken en hierdoor meer gaan bewegen tijdens het werk.

Het resultaat

Onze applicatie heet ‘King of the Jungle’. Het is de bedoeling dat je door opdrachten jezelf omhoog werkt in de Jungle. Je begint bij de laagste diersoort en klimt zo langzaam op naar de leeuw, the King of the Jungle.  Elke dag krijg je een challenge die je moet uitvoeren. Dit zijn simpele challenges waardoor je meer gaat bewegen. Hiermee behaal je punten en badges. Aan het eind van de dag krijg je een dagoverzicht van die dag. Hoeveel stappen je hebt gezet etc. Zo kan je tegen je collega’s strijden maar ook samenwerken om lekker te gaan bewegen tijdens je werk. Je gebruikt de applicatie alleen tijdens je werk. Thuis kan je het dus lekker loslaten. Benieuwd? Zie hieronder het resultaat van de applicatie. Heb je een vraag over dit project? Stuur me vooral een berichtje.